MENU
Podjazd serpentynami ze Śródmieścia (na które doskonały widok, najbliżej ul. Kunickiego) dzisiejszą ulicą Piłsudskiego na dzielnicę Nowe Miasto. Linia kończyła się ślepym torem na dzisiejszym Placu Górnika. Podaje się datę 1920 r. jako budowę linii tramwajowej na Nowe Miasto (Bufe, polskie tłumaczenia, także polska Wiki), ale jest coś na rzeczy skoro na mapie turystycznej z 1922 roku tej linii nie ma, jak również część źródeł podaje, że linia została oddana dopiero po kryzysie inflacyjnym tj. w latach 1925-27 (Böhm, Molecki, niemiecka Wiki!). Możliwe jest, że błąd tkwi w ujęciu lub nie łącznika z Rynku do Placu Tuwima przez ul. Kościuszki. Ja przez pewne skojarzenia obstaję jednak przy tym 1927 roku, zwłaszcza że właśnie w kwietniu 1927 roku otwarto pierwszą linię autobusową w Wałbrzychu. Z góry dziękuję za pomoc w dotarciu do konkretnej informacji (data). Pocztówka ostemplowana w 1935 roku. Rozmiar zawyżony celowo z uwagi na szczegóły.

Dodał: moose° - Data: 2011-02-01 23:40:31 - Odsłon: 19629
Rok 1935

Pierwsze plany uruchomienia wąskotorowej "małej kolei" w Wałbrzychu i okolicznych miejscowościach anonsowano w 1895 r. (Zeitschrift fur Kleinbahnen, II. Jahrgang, 1895, vol. 38, s. 279) w oparciu o ustawę o kolejkach (Kleinbahngesetz) z 28 czerwca 1892 r. W 1896 r. planowano budowę "małej kolei" ze stacji Szczawienko przez Świebodzice do Świdnicy. Linię miała budować firma Kramer&Co. z Berlina (Zeitschrift fur Kleinbahnen, III. Jahrgang, 1896, vol. 78, s. 589).

Zeitschrift fur Elektrotechnik (16 r,), zeszyt 9 z 27 lutego 1898 r. donosił na stronie 111 o próbnym uruchomieniu 15 stycznia wałbrzyskiej elektrowni, która wkrótce napędzać będzie pierwszą linię tramwajową łączącą Wałbrzych, Podgórze, Stary Zdrój, Szczawienko (Sorgau), Sobięcin, Biały Kamień, Szczawno Górne i Dolne. W podumowaniu, w zeszycie 49. z 4 grudnia podano że już od 15 lutego rozpoczęto dostarczanie elektryczności odbiorcom. 26 lutego Świebodzice i Pełcznica, 16 kwietnia Stary Zdrój, 15 lipca - Jedlina-Zdrój, pod koniec sierpnia Głuszyca, Jedlinka i Jaworzyna Śląska, a Mieroszów i Sokołowsko z końcem roku. W budowie są linie na Sobięcin, Biały Kamień, Szczawno, Suliszów, Rusinową i Kolce. 30 lipca elektrownia miała 639 odbiorców prądu. Przewidywano początkowo otwarcie linii tramwajowej ze Szczawienka na Sobięcin na początku września br., a linii Wałbrzych - Podgórze na początku 1899 r.


Tramwaje w Wałbrzychu jeździły w latach 1898 - 1966.

  • /foto/186/186290m.jpg
    1898
  • /foto/346/346160m.jpg
    1898
  • /foto/275/275289m.jpg
    1898 - 1899
  • /foto/439/439321m.jpg
    1898 - 1899
  • /foto/293/293459m.jpg
    1898 - 1900
  • /foto/307/307586m.jpg
    1898 - 1900
  • /foto/393/393068m.jpg
    1898 - 1900
  • /foto/307/307186m.jpg
    1898 - 1901
  • /foto/211/211710m.jpg
    1898 - 1902
  • /foto/240/240597m.jpg
    1898 - 1902
  • /foto/66/66462m.jpg
    1899
  • /foto/68/68117m.jpg
    1899 - 1900
  • /foto/245/245629m.jpg
    1899 - 1900
  • /foto/277/277416m.jpg
    1899 - 1900
  • /foto/351/351748m.jpg
    1899 - 1900
  • /foto/168/168816m.jpg
    1899 - 1901
  • /foto/220/220892m.jpg
    1899 - 1902
  • /foto/224/224517m.jpg
    1900
  • /foto/8114/8114127m.jpg
    1900
  • /foto/9377/9377836m.jpg
    1900
  • /foto/178/178074m.jpg
    1900 - 1902
  • /foto/10001/10001930m.jpg
    1900 - 1902
  • /foto/7393/7393372m.jpg
    1900 - 1903
  • /foto/303/303914m.jpg
    1900 - 1904
  • /foto/4655/4655350m.jpg
    1900 - 1904
  • /foto/6012/6012984m.jpg
    1900 - 1904
  • /foto/278/278193m.jpg
    1900 - 1905
  • /foto/4190/4190270m.jpg
    1900 - 1905
  • /foto/5523/5523795m.jpg
    1900 - 1905
  • /foto/6247/6247057m.jpg
    1900 - 1905
  • /foto/8530/8530052m.jpg
    1900 - 1905
  • /foto/47/47647m.jpg
    1900 - 1910
  • /foto/60/60529m.jpg
    1900 - 1910
  • /foto/61/61673m.jpg
    1900 - 1910
  • /foto/6220/6220389m.jpg
    1900 - 1910
  • /foto/6233/6233660m.jpg
    1900 - 1910
  • /foto/5094/5094827m.jpg
    1901
  • /foto/5353/5353458m.jpg
    1901
  • /foto/6058/6058470m.jpg
    1901
  • /foto/10642/10642183m.jpg
    1901
  • /foto/3869/3869939m.jpg
    1902
  • /foto/257/257377m.jpg
    1902 - 1905
  • /foto/4504/4504293m.jpg
    1903
  • /foto/6326/6326175m.jpg
    1903
  • /foto/176/176389m.jpg
    1903 - 1904
  • /foto/333/333339m.jpg
    1904 - 1906
  • /foto/246/246176m.jpg
    1905 - 1906
  • /foto/211/211592m.jpg
    1905 - 1907
  • /foto/245/245626m.jpg
    1905 - 1908
  • /foto/7904/7904657m.jpg
    1905 - 1908
  • /foto/8499/8499708m.jpg
    1905 - 1908
  • /foto/10012/10012726m.jpg
    1905 - 1908
  • /foto/9470/9470233m.jpg
    1905 - 1909
  • /foto/173/173111m.jpg
    1905 - 1910
  • /foto/351/351297m.jpg
    1905 - 1910
  • /foto/436/436210m.jpg
    1905 - 1910
  • /foto/9690/9690659m.jpg
    1905 - 1910
  • /foto/103/103081m.jpg
    1905 - 1912
  • /foto/257/257907m.jpg
    1905 - 1915
  • /foto/6708/6708849m.jpg
    1905 - 1915
  • /foto/4474/4474789m.jpg
    1906
  • /foto/5102/5102845m.jpg
    1906
  • /foto/5102/5102860m.jpg
    1906
  • /foto/3920/3920846m.jpg
    1906 - 1908
  • /foto/3876/3876964m.jpg
    1906 - 1909
  • /foto/355/355550m.jpg
    1907
  • /foto/4655/4655392m.jpg
    1907
  • /foto/5110/5110317m.jpg
    1907
  • /foto/7459/7459785m.jpg
    1907
  • /foto/8249/8249799m.jpg
    1907
  • /foto/4279/4279985m.jpg
    1907 - 1908
  • /foto/8719/8719938m.jpg
    1907 - 1908
  • /foto/176/176400m.jpg
    1907 - 1910
  • /foto/288/288080m.jpg
    1907 - 1910
  • /foto/293/293295m.jpg
    1907 - 1910
  • /foto/333/333107m.jpg
    1907 - 1910
  • /foto/345/345850m.jpg
    1907 - 1910
  • /foto/370/370080m.jpg
    1907 - 1910
  • /foto/396/396568m.jpg
    1907 - 1910
  • /foto/447/447266m.jpg
    1907 - 1910
  • /foto/66/66362m.jpg
    1908
  • /foto/268/268161m.jpg
    1908
  • /foto/4461/4461076m.jpg
    1908
  • /foto/6509/6509465m.jpg
    1908
  • /foto/6689/6689500m.jpg
    1908
  • /foto/397/397103m.jpg
    1908 - 1910
  • /foto/308/308605m.jpg
    1908 - 1911
  • /foto/211/211503m.jpg
    1908 - 1912
  • /foto/5586/5586423m.jpg
    1909
  • /foto/9366/9366092m.jpg
    1909
  • /foto/176/176136m.jpg
    1909
  • /foto/255/255727m.jpg
    1909 - 1910
  • /foto/171/171536m.jpg
    1910
  • /foto/5102/5102765m.jpg
    1910
  • /foto/6267/6267964m.jpg
    1910
  • /foto/6726/6726273m.jpg
    1910
  • /foto/272/272411m.jpg
    1910
  • /foto/333/333605m.jpg
    1910 - 1911
  • /foto/279/279588m.jpg
    1910 - 1912
  • /foto/279/279604m.jpg
    1910 - 1913
  • /foto/47/47556m.jpg
    1910 - 1915
  • /foto/360/360057m.jpg
    1910 - 1915
  • /foto/3869/3869090m.jpg
    1910 - 1915
  • /foto/6405/6405594m.jpg
    1910 - 1915
  • /foto/6405/6405598m.jpg
    1910 - 1915
  • /foto/6435/6435524m.jpg
    1910 - 1915
  • /foto/350/350347m.jpg
    1910 - 1918
  • /foto/4383/4383958m.jpg
    1910 - 1918
  • /foto/61/61731m.jpg
    1910 - 1920
  • /foto/132/132711m.jpg
    1910 - 1920
  • /foto/436/436813m.jpg
    1910 - 1920
  • /foto/4967/4967921m.jpg
    1910 - 1920
  • /foto/7361/7361227m.jpg
    1910 - 1920
  • /foto/9644/9644648m.jpg
    1910 - 1920
  • /foto/47/47430m.jpg
    1910 - 1925
  • /foto/61/61672m.jpg
    1910 - 1945
  • /foto/5506/5506931m.jpg
    1911
  • /foto/453/453068m.jpg
    1911
  • /foto/176/176131m.jpg
    1911
  • /foto/273/273214m.jpg
    1911 - 1913
  • /foto/6328/6328026m.jpg
    1911 - 1914
  • /foto/3724/3724553m.jpg
    1911 - 1915
  • /foto/5718/5718761m.jpg
    1912
  • /foto/5728/5728432m.jpg
    1912
  • /foto/6272/6272989m.jpg
    1912 - 1913
  • /foto/349/349638m.jpg
    1912 - 1914
  • /foto/358/358431m.jpg
    1912 - 1914
  • /foto/8470/8470808m.jpg
    1912 - 1914
  • /foto/5512/5512795m.jpg
    1912 - 1915
  • /foto/403/403189m.jpg
    1913
  • /foto/307/307361m.jpg
    1913 - 1915
  • /foto/6972/6972733m.jpg
    1913 - 1919
  • /foto/177/177435m.jpg
    1914
  • /foto/4455/4455652m.jpg
    1914
  • /foto/371/371749m.jpg
    1914 - 1918
  • /foto/8929/8929684m.jpg
    1914 - 1919
  • /foto/10889/10889678m.jpg
    1914 - 1924
  • /foto/232/232093m.jpg
    1915 - 1920
  • /foto/255/255204m.jpg
    1915 - 1920
  • /foto/255/255210m.jpg
    1915 - 1920
  • /foto/9215/9215444m.jpg
    1915 - 1920
  • /foto/9363/9363084m.jpg
    1915 - 1922
  • /foto/380/380592m.jpg
    1915 - 1925
  • /foto/10775/10775044m.jpg
    1915 - 1925
  • /foto/242/242974m.jpg
    1918 - 1920
  • /foto/369/369896m.jpg
    1918 - 1920
  • /foto/272/272443m.jpg
    1920 - 1924
  • /foto/4185/4185183m.jpg
    1920 - 1924
  • /foto/9438/9438842m.jpg
    1920 - 1924
  • /foto/252/252093m.jpg
    1920 - 1925
  • /foto/349/349621m.jpg
    1920 - 1925
  • /foto/349/349629m.jpg
    1920 - 1925
  • /foto/378/378514m.jpg
    1920 - 1925
  • /foto/395/395366m.jpg
    1920 - 1925
  • /foto/3456/3456733m.jpg
    1920 - 1925
  • /foto/10479/10479701m.jpg
    1920 - 1925
  • /foto/5373/5373069m.jpg
    1920 - 1926
  • /foto/8425/8425249m.jpg
    1920 - 1926
  • /foto/9644/9644655m.jpg
    1920 - 1927
  • /foto/190/190896m.jpg
    1920 - 1930
  • /foto/3930/3930856m.jpg
    1920 - 1930
  • /foto/7804/7804015m.jpg
    1920 - 1930
  • /foto/50/50295m.jpg
    1920 - 1935
  • /foto/289/289058m.jpg
    1920 - 1935
  • /foto/3808/3808371m.jpg
    1921
  • /foto/86/86395m.jpg
    1921 - 1945
  • /foto/354/354318m.jpg
    1922 - 1939
  • /foto/354/354335m.jpg
    1922 - 1939
  • /foto/4142/4142038m.jpg
    1925
  • /foto/5898/5898688m.jpg
    1925
  • /foto/270/270665m.jpg
    1925 - 1929
  • /foto/172/172748m.jpg
    1925 - 1930
  • /foto/173/173740m.jpg
    1925 - 1930
  • /foto/176/176244m.jpg
    1925 - 1930
  • /foto/233/233626m.jpg
    1925 - 1930
  • /foto/313/313240m.jpg
    1925 - 1930
  • /foto/347/347042m.jpg
    1925 - 1930
  • /foto/351/351565m.jpg
    1925 - 1930
  • /foto/358/358317m.jpg
    1925 - 1930
  • /foto/4975/4975536m.jpg
    1925 - 1930
  • /foto/5830/5830886m.jpg
    1925 - 1930
  • /foto/9347/9347488m.jpg
    1925 - 1930
  • /foto/86/86392m.jpg
    1925 - 1935
  • /foto/86/86393m.jpg
    1925 - 1935
  • /foto/350/350162m.jpg
    1925 - 1935
  • /foto/4759/4759678m.jpg
    1925 - 1935
  • /foto/6427/6427340m.jpg
    1925 - 1935
  • /foto/10774/10774897m.jpg
    1925 - 1935
  • /foto/3499/3499268m.jpg
    1926 - 1927
  • /foto/10691/10691518m.jpg
    1926 - 1927
  • /foto/68/68427m.jpg
    1927 - 1929
  • /foto/60/60778m.jpg
    1927 - 1945
  • /foto/7618/7618604m.jpg
    1928
  • /foto/4239/4239634m.jpg
    1928 - 1930
  • /foto/3761/3761626m.jpg
    1929
  • /foto/9826/9826205m.jpg
    1929
  • /foto/3230/3230304m.jpg
    1930
  • /foto/3886/3886628m.jpg
    1930
  • /foto/5287/5287810m.jpg
    1930
  • /foto/7529/7529516m.jpg
    1930
  • /foto/172/172745m.jpg
    1930 - 1935
  • /foto/239/239595m.jpg
    1930 - 1935
  • /foto/242/242279m.jpg
    1930 - 1935
  • /foto/255/255592m.jpg
    1930 - 1935
  • /foto/3485/3485365m.jpg
    1930 - 1935
  • /foto/5448/5448326m.jpg
    1930 - 1935
  • /foto/6081/6081787m.jpg
    1930 - 1935
  • /foto/6233/6233680m.jpg
    1930 - 1935
  • /foto/8948/8948695m.jpg
    1930 - 1935
  • /foto/3798/3798440m.jpg
    1930 - 1938
  • /foto/3341/3341379m.jpg
    1930 - 1939
  • /foto/4181/4181181m.jpg
    1930 - 1939
  • /foto/4187/4187774m.jpg
    1930 - 1939
  • /foto/7001/7001764m.jpg
    1930 - 1940
  • /foto/8907/8907154m.jpg
    1930 - 1940
  • /foto/9987/9987958m.jpg
    1930 - 1940
  • /foto/90/90055m.jpg
    1930 - 1945
  • /foto/4309/4309079m.jpg
    1931
  • /foto/206/206416m.jpg
    1932
  • /foto/347/347036m.jpg
    1932
  • /foto/3947/3947263m.jpg
    1932
  • /foto/293/293464m.jpg
    1932 - 1938
  • /foto/230/230258m.jpg
    1932 - 1939
  • /foto/240/240122m.jpg
    1932 - 1939
  • /foto/300/300711m.jpg
    1932 - 1939
  • /foto/380/380087m.jpg
    1933
  • /foto/5506/5506979m.jpg
    1933 - 1935
  • /foto/6478/6478427m.jpg
    1933 - 1940
  • /foto/4273/4273186m.jpg
    1934 - 1936
  • /foto/354/354013m.jpg
    1935 - 1937
  • /foto/4195/4195843m.jpg
    1935 - 1938
  • /foto/239/239482m.jpg
    1935 - 1939
  • /foto/329/329136m.jpg
    1935 - 1939
  • /foto/298/298563m.jpg
    1935 - 1940
  • /foto/8468/8468513m.jpg
    1935 - 1940
  • /foto/7060/7060245m.jpg
    1935 - 1941
  • /foto/3724/3724205m.jpg
    1935 - 1944
  • /foto/6626/6626708m.jpg
    1935 - 1945
  • /foto/397/397911m.jpg
    1936
  • /foto/4455/4455539m.jpg
    1936
  • /foto/338/338084m.jpg
    1936 - 1939
  • /foto/4455/4455365m.jpg
    1937
  • /foto/420/420409m.jpg
    1937 - 1938
  • /foto/430/430822m.jpg
    1937 - 1938
  • /foto/4474/4474808m.jpg
    1937 - 1939
  • /foto/5287/5287747m.jpg
    1937 - 1939
  • /foto/367/367408m.jpg
    1938
  • /foto/7060/7060244m.jpg
    1938
  • /foto/4879/4879531m.jpg
    1939
  • /foto/4879/4879532m.jpg
    1939
  • /foto/10713/10713893m.jpg
    1939
  • /foto/61/61670m.jpg
    1939 - 1944
  • /foto/61/61671m.jpg
    1939 - 1944
  • /foto/139/139942m.jpg
    1939 - 1945
  • /foto/8449/8449440m.jpg
    1940 - 1943
  • /foto/8449/8449472m.jpg
    1940 - 1943
  • /foto/8449/8449481m.jpg
    1940 - 1943
  • /foto/7604/7604929m.jpg
    1940 - 1944
  • /foto/90/90649m.jpg
    1940 - 1945
  • /foto/5654/5654696m.jpg
    1943
  • /foto/10013/10013518m.jpg
    1943
  • /foto/61/61667m.jpg
    1943 - 1944
  • /foto/3808/3808348m.jpg
    1944
  • /foto/4637/4637877m.jpg
    1944
  • /foto/4637/4637892m.jpg
    1944
  • /foto/8690/8690965m.jpg
    1944
  • /foto/8690/8690999m.jpg
    1944
  • /foto/299/299571m.jpg
    1945 - 1946
  • /foto/392/392526m.jpg
    1945 - 1946
  • /foto/68/68432m.jpg
    1945 - 1948
  • /foto/186/186114m.jpg
    1945 - 1950
  • /foto/186/186979m.jpg
    1945 - 1950
  • /foto/186/186982m.jpg
    1945 - 1950
  • /foto/188/188522m.jpg
    1945 - 1950
  • /foto/188/188524m.jpg
    1945 - 1950
  • /foto/186/186112m.jpg
    1945 - 1966
  • /foto/300/300757m.jpg
    1946
  • /foto/9366/9366231m.jpg
    1949 - 1950
  • /foto/154/154761m.jpg
    1950
  • /foto/3292/3292578m.jpg
    1950
  • /foto/3292/3292825m.jpg
    1950
  • /foto/3292/3292898m.jpg
    1950
  • /foto/3292/3292926m.jpg
    1950
  • /foto/3530/3530836m.jpg
    1950
  • /foto/186/186291m.jpg
    1950 - 1955
  • /foto/186/186980m.jpg
    1950 - 1955
  • /foto/186/186990m.jpg
    1950 - 1955
  • /foto/187/187334m.jpg
    1950 - 1955
  • /foto/251/251681m.jpg
    1950 - 1955
  • /foto/251/251683m.jpg
    1950 - 1955
  • /foto/5586/5586428m.jpg
    1950 - 1955
  • /foto/7099/7099944m.jpg
    1950 - 1955
  • /foto/147/147231m.jpg
    1950 - 1959
  • /foto/10490/10490829m.jpg
    1950 - 1959
  • /foto/89/89843m.jpg
    1950 - 1960
  • /foto/428/428896m.jpg
    1950 - 1960
  • /foto/10025/10025893m.jpg
    1950 - 1960
  • /foto/3529/3529003m.jpg
    1953
  • /foto/301/301391m.jpg
    1954
  • /foto/3541/3541670m.jpg
    1954
  • /foto/251/251211m.jpg
    1955 - 1959
  • /foto/90/90644m.jpg
    1955 - 1960
  • /foto/380/380355m.jpg
    1955 - 1960
  • /foto/299/299592m.jpg
    1955 - 1963
  • /foto/408/408196m.jpg
    1956
  • /foto/9354/9354955m.jpg
    1956
  • /foto/3530/3530549m.jpg
    1957
  • /foto/8361/8361035m.jpg
    1957
  • /foto/185/185893m.jpg
    1957 - 1959
  • /foto/3954/3954470m.jpg
    1957 - 1959
  • /foto/454/454256m.jpg
    1958
  • /foto/4908/4908663m.jpg
    1958
  • /foto/306/306379m.jpg
    1958 - 1962
  • /foto/9222/9222549m.jpg
    1958 - 1966
  • /foto/348/348778m.jpg
    1959
  • /foto/5293/5293730m.jpg
    1959
  • /foto/366/366242m.jpg
    1959 - 1966
  • /foto/187/187331m.jpg
    1960
  • /foto/5293/5293683m.jpg
    1960
  • /foto/186/186288m.jpg
    1960 - 1961
  • /foto/183/183332m.jpg
    1960 - 1965
  • /foto/185/185895m.jpg
    1960 - 1965
  • /foto/185/185896m.jpg
    1960 - 1965
  • /foto/186/186286m.jpg
    1960 - 1965
  • /foto/3954/3954482m.jpg
    1960 - 1965
  • /foto/4161/4161370m.jpg
    1960 - 1965
  • /foto/186/186289m.jpg
    1960 - 1966
  • /foto/346/346611m.jpg
    1960 - 1966
  • /foto/224/224444m.jpg
    1960 - 1968
  • /foto/34/34001m.jpg
    1960 - 1970
  • /foto/34/34005m.jpg
    1960 - 1970
  • /foto/187/187332m.jpg
    1961 - 1962
  • /foto/187/187333m.jpg
    1961 - 1962
  • /foto/393/393984m.jpg
    1961 - 1963
  • /foto/434/434613m.jpg
    1962
  • /foto/66/66359m.jpg
    1964
  • /foto/381/381382m.jpg
    1965
  • /foto/166/166916m.jpg
    1965
  • /foto/187/187452m.jpg
    1966
  • /foto/187/187453m.jpg
    1966
  • /foto/436/436791m.jpg
    1966
  • /foto/439/439339m.jpg
    1966
  • /foto/8119/8119609m.jpg
    1966
  • /foto/188/188531m.jpg
    1966

Zbiory prywatne - moose

Poprzednie: Kamienica nr 11 Strona Główna Następne: Dom nr 12a


Neo[EZN] | 2005-08-21 22:46:43
Po co dwa druty? Takie podwójne druty widziałem na zdjęciach ciekawej linii tramwajowej w Lizbonie, położonej na bardzo stromym jak dla tych pojazdów zboczu :) . Czyżby dwa druty to było zabezpieczenie przed "przyspawaniem" odbieraka prądu do trakcji podczas "wspinaczki" pod górę? Jeszcze odnośnie Lizbony - u nas marudzą że na Szewskiej na tramwaje w dwóch kierunkach jest za wąsko - ciekawe co te marudy powiedziałyby na taki widoczek ;] Natomiast w Wałbrzychu marudzili że jest za stromo - a w Lizbonie jak jest? - polecam też pozostałe zdjęcia z tej galerii - jak dla mnie - rewelacja! :) Mają tam 3 typy tramwajów.
Danuta B. | 2005-08-22 23:07:40
Nawiązując, bez związku z tym zdjęciem, do linkowanej przez Neo strony Viennaslide, to jak Wam się podobają fotki Wrocławia?
Jd. | 2005-08-24 21:35:47
Dwa druty zapewne w związku z istnieniem sygnalizacji ślizgowej - tramwaj zwierając pantografem te druty zapala sygnalizatory wskazujące zajętość odcinka jednotorowego.
ragnar | 2007-05-29 22:39:49
Ostatnio w Muzeum Przemysłu i Techniki "pojawiła" się właśnie taka sygnalizacja ślizgowa ściągnięta z słupa z Placu na Rozdrożu.
mroczan | 2006-02-07 17:28:10
W Wałbrzychu nie stosowano sygnalizacji zajętego odcinka toru, gdy na mijankę nie zgłosił się skład jadący w przeciwnym kierunku - stawała cała linia gdyżnie mogły sie minąć WSZYSTKIE składy.
emilian_871 | 2011-02-04 02:18:52
widok znajomy ale jakość doskonała! dziękuję!