Ragnar to raczej nie jest Julia! Zajeżdżałem tam 6 lat - podszybie bylo jednopoziomowe ! A i rozkład chodników był inny. Być może po 1915 roku było przebudowane, ale to były obudowy stałe, murowane, więc raczej bez potrzeby ich nie ruszano. Ale znając Niemców (patrz likwidacja tunelu na Podgórzu) wszystko jest możliwe...
To jest Julia nie jest to dokładne podszybie, to jest zwykła mijanka wózków odległa o kilkanaście metró od podszybia obok są/były warsztaty naprawcze Thoreza.
Jeśli tak, to po lewej stronie był wjazd do remizy - warsztatu naprawiającego elektrowozy. Środkowy chodnik prowadził do rozjazdu głównego, natomiast skrajny, prawy chodnik już nie istniał :( Patrząc na zdjęcie widać, że jest tu obudowa murowana, za moich czasów była stalowa ŁP, więc musiała być tu przebudowa.
Kochani znawczy..widze tez bylego pracownika kopalni Thorez. Al;e to wyrobisko nie jest na kopalni Thorez. Poziom iv i V byl murowany segla.. Na poziomie IV nie bylo trakcji elektrycznej po 1945 roku byly kolomotywy spalinowe, w koncowym okresie gdy komora materialow wybuchowych byla na IV poz. byla lok. akumulatorowa. V poz. murowany i byly wysokie podszybia. Caly objazd Julia i Sobotka byl wysoki wysiadalo sie z dwoch pieter naraz. A poz. VI byl obudowany obudowa stalowa, Podszybie obmurowane cegla. Rozjazd do remizy inaczej wygladal ..to zdjecie z innej kopalni.