MENU
Fragment planu "Umgebung des Egmont Schachtes der cons: Carl-Georg-Victor-Grube bei Gottesberg/1:2000" z roku 1900 z widoczną dawną kopalnią Victor w Boguszowie-Gorcach przy torach Śląskiej Kolei Górskiej, na wjeździe na stację w Boguszowie.

Dodał: Petroniusz° - Data: 2008-11-03 22:54:30 - Odsłon: 6133
Rok 1900


Nieistniejąca kopalnia Egmont Grube
1869 – 1883 / Egmontstrasse / dawna nazwa ulicy
– 1872 – projekt cechowni
– 1874 – projekt kotła parowego przy warsztatach

1883 – 1895 / Banhofstrasse 25 / zmiana nazwy ulicy
– 1883 – inwentaryzacja wytwórni amoniaku i smoły
– 1884 – projekt baraku
– 1886 – projekt wieży wyciągowej i maszynowni Victor Grube
– 1886 – sytuacja kopalni Egmont – Schacht Grube
– 1886 – projekt wentylatorni
– 1888 – projekt warsztatu ciesielskiego (fachwerk)
– 1891 – projekt cechowni (fachwerk)
– 1891 – projekt dobudowy do budynku biurowego warsztatu
– 1891 – projekt wieży kondensacyjnej (eisenfachwerk)
– 1895 – projekt zbiornika gazu 150 cbm
– 1891 – projekt pompowni
– 1891 – projekt biura i laboratorium
– 1895 – projekt portierni (fachwerk)

1909 – 1911 / Aufzug der Kockenaufstalt / ponownie zmiana nazwy ulicy
– 1910 dokumentacja techniczna koksowni
1912 / Banhofstrasse 25 /
– projekty urządzeń koksowniczych przy kopalni Victor 1910 / Banhofstrasse 25 /
– 1910 – dokumentacja urządzeń kopalni i koksowni: chłodnie kominowe, wentylatorownia, wytwórnia benzolu
1913 – 1928 sgn 1145
– 1925 – projekt wytwórni amoniaku
1924 – 1935 / Betr. Den Bau einer Bricetfabrik und einer Kattenbahnbrücke aufg dem Egmontschacht /
– 1924 – projekt wieży wyciągowej – konstrukcja stalowa
– 1925 – projekt budynku maszynowni

  • /foto/266/266532m.jpg
    1870 - 1890
  • /foto/9241/9241038m.jpg
    1870 - 1890
  • /foto/339/339687m.jpg
    1882 - 1911
  • /foto/174/174457m.jpg
    1890 - 1898
  • /foto/404/404656m.jpg
    1895 - 1900
  • /foto/193/193177m.jpg
    1898 - 1900
  • /foto/5244/5244555m.jpg
    1898 - 1900
  • /foto/7677/7677549m.jpg
    1899
  • /foto/308/308568m.jpg
    1900
  • /foto/6518/6518359m.jpg
    1900 - 1903
  • /foto/5907/5907534m.jpg
    1900 - 1904
  • /foto/361/361256m.jpg
    1900 - 1905
  • /foto/193/193176m.jpg
    1900 - 1910
  • /foto/6955/6955708m.jpg
    1900 - 1910
  • /foto/416/416816m.jpg
    1906
  • /foto/302/302437m.jpg
    1914
  • /foto/3293/3293211m.jpg
    1914 - 1920
  • /foto/231/231344m.jpg
    1919 - 1928
  • /foto/6761/6761161m.jpg
    1920 - 1924
  • /foto/3221/3221845m.jpg
    1920 - 1930
  • /foto/229/229838m.jpg
    1924
  • /foto/229/229840m.jpg
    1924
  • /foto/230/230555m.jpg
    1924
  • /foto/384/384916m.jpg
    1924
  • /foto/384/384917m.jpg
    1924
  • /foto/4445/4445441m.jpg
    1928
  • /foto/415/415586m.jpg
    1933
  • /foto/6155/6155640m.jpg
    1935 - 1939
  • /foto/3378/3378526m.jpg
    1970
  • /foto/5442/5442924m.jpg
    2008
  • /foto/231/231165m.jpg
    2008
  • /foto/252/252359m.jpg
    2008

UWAGA! Zbiory nieznanego pochodzenia!

Poprzednie: I Liceum Ogólnokształcące im. I. Paderewskiego Strona Główna Następne: Wałbrzyskie tramwaje


Janosik | 2015-05-06 15:05:35
Uzupełniłem opis obiektu - ciekawy zapewne dla Grzesia "ragnara".
Petroniusz | 2015-05-06 22:40:45
Sporo szczegółów, super. Czy dodasz chociaż niektóre z tych projektów, które wymieniłeś? Plany, schematy, przekroje?