Przedstawiam kolejny plan, tym razem będzie to moje wyobrażenie stacji Wałbrzych Szczawienko. Teren jest od dawna zabudowany i jest to raczej właśnie próba wyobrażenia sobie jak stacja mogłaby wyglądać, takie "co by było gdyby", a skoro uwielbiam myśleć w taki sposób i układać wszystko po swojemu, fajnie to sobie zobrazować. Przy okazji przebudowy stacji Szczawienko i wieloletnich obserwacji można dojść do wniosku, że budynek dworcowy i perony zbudowano w pewnym oddaleniu od zabudowy dzielnicy, a wydaje się, że przy budowie stacji położono nacisk w stronę stacji towarowej, przeładunkowej (rozległy plac z rampą). Nic dziwnego, zlokalizowanie choćby dwóch fabryk porcelany nieopodal i kolosalne znaczenie kolei w transporcie tamtych czasów. W moim planie jest na odwrót - nie zmieniając nic w topografii wypłaszczenia i nasypu na którym jest stacja oraz dróg do niej zmieniłem tylko konfigurację : dworzec, dwa równoległe perony, parking i pętla autobusowa są przy drodze dojazdowej od strony pl. Lelewela (mnie więcej tutaj , a część towarowa bliżej ul. Stacyjnej. Dodatkowo - w alejce zakończonej w rzeczywistości wejściem do pieszego tunelu widziałbym schody na górę nasypu (ewentualnie windę), a drogę do dworca uczyniłem drogą towarową, gdzie w jego miejscu byłby nowy plac składu opału. W takiej sytuacji autobus zajeżdżał by wygodnie na nowo powstałą pętlę, bez konieczności pchania go przez wąski tunel i równie wąską uliczkę. Czarne obramowanie, które zostawiłem dla orientacji to rzeczywista lokalizacja budynku dworca, pomarańczowy prostokąt to moja propozycja jego umiejscowienia oraz kolor ewentualnych wiat peronowych. Kolor niebieski - drogi i place, kolor ciemnożółty - chodniki i perony, kolor fioletowy - nowa lokalizacja rampy towarowej, czarne linie to oczywiście układ torów. Plan jest mocno uproszczony, ale tak bym to wszystko widział. Co koleżeństwo na to ? |