Wiadukt wybudowany w latach 1868-69 w związku z budową łącznicy Śląskiej Kolei Górskiej z Podgórza przez kopalnię Bahnschacht (z utworzeniem stacji Wałbrzych, dzisiejszy Wałbrzych Towarowy) dla uzyskania połączenia z systemem kolei BSFE (pionierska na Dolnym Śląsku Kolej Wrocławsko-Świebodzicka) na Starym Zdroju (Wałbrzych Miasto). Wiadukt wybudowano z piaskowca od razu pod dwa tory. Kamienny wiadukt istniał do 1927 roku, kiedy to na skutek szkód górniczych i w związku z przebudową Śląskiej Kolei Górskiej (likwidacja bocznic do kopalni Schwester Schacht i odgałęzienia do kopalni Wrangel) most został w części zburzony, a na podwalinach dwóch łuków został wystawiony most o konstrukcji blachownicowej, podwyższony o 2 metry w porównaniu do pierwotnej konstrukcji. Konieczna była ponowna instalacja masztów trakcji elektrycznej, które nota bene w oryginalnej postaci istnieją do dziś. (moose)