MENU
 Zobacz to zdjęcie w artykule (1) 
Wiadukt kolejowy na dawnej linii kolejowej Szczawienko-Mezimesti, na którym leżą jeszcze tory, na który zapuszczały się jeszcze niedawno lokomotywy manewrowe, który stanowi granicę między Wałbrzychem a Szczawnem-Zdrój a którego los jest bardzo niewiadomy i nie chcę tego napisać o czym myślę. :-(

Dodał: Ryszard Kumorek° - Data: 2014-04-18 17:49:15 - Odsłon: 4045
21 marca 2014

Data: 2014:03:21 09:51:23   ISO: 100   Ogniskowa: 14.707 mm   Aparat: Canon PowerShot SX220 HS   Przysłona: f/4.5   Ekspozycja: 1/640 s  


Kamienny, dwuprzęsłowy wiadukt nad potokiem Szczawnik został wysadzony 7 lub 8 maja 1945 r. przez wycofujące się wojska niemieckie likwidujące boczne odgałęzienia od Śląskiej Kolei Górskiej. Wiadukt został odbudowany w latach 1946-1947 jako konstrukcja jednoprzęsłowa z łukiem betonowym opartym na nowych murowanych z cegły przyczółkach. Konstrukcja nie miała wówczas odpowiednika w kraju, do dziś budzi zaciekawienie wysokim prześwitem łuku i cienkim prześwitem sklepienia i jezdni. Pomimo tego że linia szczawieńska zawsze była jednotorowa szerokość tego obiektu wskazuje, że budowany był z perspektywą ułożenia na nim kiedyś drugiego toru.

  • /foto/6642/6642831m.jpg
    1897
  • /foto/6815/6815388m.jpg
    1903 - 1905
  • /foto/289/289645m.jpg
    1910 - 1917
  • /foto/3621/3621934m.jpg
    1915 - 1918
  • /foto/217/217467m.jpg
    1974
  • /foto/5672/5672308m.jpg
    1990 - 1992
  • /foto/5672/5672309m.jpg
    1990 - 1992
  • /foto/4334/4334445m.jpg
    2002
  • /foto/56/56488m.jpg
    2005
  • /foto/105/105620m.jpg
    2006
  • /foto/114/114273m.jpg
    2006
  • /foto/9007/9007669m.jpg
    2008
  • /foto/405/405696m.jpg
    2008
  • /foto/263/263752m.jpg
    2008
  • /foto/308/308280m.jpg
    2009
  • /foto/5640/5640693m.jpg
    2010
  • /foto/331/331730m.jpg
    2010
  • /foto/3645/3645693m.jpg
    2010
  • /foto/4598/4598677m.jpg
    2014
  • /foto/5561/5561435m.jpg
    2015
  • /foto/5767/5767783m.jpg
    2015
  • /foto/6517/6517890m.jpg
    2017
  • /foto/6517/6517718m.jpg
    2017
  • /foto/6540/6540527m.jpg
    2017
  • /foto/6586/6586611m.jpg
    2017
  • /foto/6587/6587175m.jpg
    2017
  • /foto/6724/6724848m.jpg
    2017
  • /foto/6839/6839891m.jpg
    2017
  • /foto/6839/6839926m.jpg
    2017
  • /foto/6974/6974864m.jpg
    2017
  • /foto/7583/7583604m.jpg
    2018
  • /foto/7572/7572363m.jpg
    2018
  • /foto/7572/7572465m.jpg
    2018
  • /foto/7949/7949943m.jpg
    2019
  • /foto/7949/7949983m.jpg
    2019
  • /foto/9013/9013715m.jpg
    2020
  • /foto/9013/9013007m.jpg
    2020
  • /foto/9160/9160964m.jpg
    2021
  • /foto/9876/9876410m.jpg
    2022
  • /foto/9881/9881225m.jpg
    2022

Ryszard Kumorek°

Poprzednie: 2014 - Budowa marketu Strona Główna Następne: Budynek nr 5-11


Adrian Henszel | 2014-04-18 20:54:40
Póki co zdaje się być niezagrożony - tory odświeżono a ruch jest utrzymywany (PEC i bocznica złomowiska) - no chyba, że sam się rozsypie, ale póki co chyba nie jest aż tak źle - możliwe, że to tylko tak kiepsko wygląda.
Ryszard Kumorek | 2014-04-18 20:58:17
:-)
Petroniusz | 2014-04-18 22:38:08
Jeszcze kiedyś górą pojedzie szynobus do Śródmieścia. :)
Adrian Henszel | 2014-04-18 23:35:09
Oby i do Mieroszowa a nawet do Czech :-)
vooiteg | 2014-04-19 00:25:55
A nie pojedzie ? :)
Petroniusz | 2014-06-24 23:14:41
Nurtuje mnie jedno pytanie: czy to na pewno jest wiadukt czy raczej przepust?