Jesteś niezalogowany
NOWE KONTO

      Zapomniałem hasło/login

Polski Deutsch English

ä ß ö ü ą ę ś ć ł ń ó ż ź
Nie znaleziono żadnego obiektu
opcje zaawansowane
Wyczyść




vooiteg: A dziękuję.
Virzzz: Dziadowska firma. Gdyby ktoś w niej używał mózgu to przy wymianie niewielkie było ryzyko uszkodzenia elewacji...
Tony: Już jest: .
Petroniusz: Można porównać do projektu elewacji z 1910 roku.
moose: Ale jaja... naprawdę nie mamy zdjęć dawnej bazy PKS na Długiej jak działała? To zdjęcie spoza naszego portalu: - na wjeździe był ten widoczny kiosk dyżurnego, który otwierał naprzemiennie rogatki dla wjeżdżajacych i wyjeżdżających z bazy. Jako mały smyk zawsze z tej strony miałem przyklejoną twarz do szyby w autobusie miejskim linii 3, który kursował z Podzamcza na Dworzec Główny.
rajaser: Widok wcześniejszy

Ostatnio dodane
znaczniki do mapy

Danuta B.
chrzan233
Danuta B.
Danuta B.
Danuta B.
Danuta B.
Ireneusz1966
stap
stap
Mmaciek
Mmaciek
stap
Mmaciek
Mmaciek
stap
Mmaciek
Mmaciek
Mmaciek
Mmaciek
Mmaciek
Stanisław Starek

Ostatnio wyszukiwane hasła


 
 
 
 
Linie tramwajowe w Wałbrzychu - kalendarium rozwoju i likwidacji
Autor: bogdanow°, Data dodania: 2024-03-15 11:06:50, Aktualizacja: 2024-07-26 09:35:41, Odsłon: 1737

W szczytowym okresie rozwoju sieć tramwajowa liczyła 24 km

Kalendarium uruchomienia tras tramwajowych

12.09.1898: Szczawienko – pl. Grunwaldzki – ul. 1 Maja/ul. II Armii (Sobięcin)

W sierpniu 1913 przełożono trasę z ul. Limanowskiego przez Rynek

26.03.1899: pl. Grunwaldzki – Dworzec Główny (Podgórze)

15.09.1907: pl. Grunwaldzki – Szczawno-Zdrój

10.08.1909: (w Sobięcinie) ul. 1 Maja/ul. II Armii – pl. Darowskiej

15.11.1925: Rynek – pl. Górnika

27.11.1926: pl. Górnika – ul. 11 Listopdada/ul. Stara

    1932:      ul. 11 Listopda/ul. Stara – pałac (Rusinowa)

 

W styczniu 1945 roku funkcjonoway linie:

Linia nr 2: Sobięcin – Rynek – pl. Grunwaldzki – Szczawienko

Linia nr 3: Szczawno-Zdrój – pl. Grunwaldzki – Dworzec Gówny

Linia nr 4: Rynek – Rusinowa

Linia nr 5: Rynek – pl;. Grunwaldzki – wiadukt (mijanka na styku ul. Armii Krajowej i ul. Wrocławskiej) jako uzupełnienie inii nr 2 w godzinach szczytu przewozowego

 

W maju 1946 roku wprowadzono podział na 5 linii, rozchodzących się promieniście z Rynku i pl. Grunwaldzkiego.

 

Kalendarium likwidacji linii tramwajowych

06.11.1949:   pl. Grunwaldzki – Dworzec Główny

linia nr 1         Uruchomiono linię trolejbusową nr 6 (okólną) z Dworca Głównego przez Dworzec Miasto i Nowe Miasto

                      Do 30 września 1951 kursował wahadłowo 1 wóz silnikowy w nocny

 

13.10.1959:   Rynek – Szczawienko

linia nr 4        Uruchomiono linię trolejbusową nr 4 z pl. Grunwaldzkiego do Szczawienka i przedłużono linię trolejbusową nr 1 z Dworca Głównego do Huty Karol

 

06.05.1961:   Rynek – Rusinowa

linia nr 5         Uruchomiono linię trolejbusową nr 5 z Dworca Głównego na Rusinową

 

28.02.1963:   Rynek – Sobięcin

linia 3 / 9        Od 1 lipca 1961 po zmianie numeracji linia nr 9

                      Uruchomiono linie trolejbusowe na Sobięcin (nr 2 z Huty Karol, nr 9 z pl. Grunwaldzkiego i nr 10 z Rusinowej)

 

30.09.1966:   pl. Grunwaldzki – Szczawno-Zdrój

linia 2 / 8       Od 1 lipca 1961 po zmianie numeracji linia nr 8

                      Uruchomiono linie autobusowe z pl. Grunwaldzkiego (nr 27 do Konradowa, nr 28 do Szczawna-Zdroju i nr 29 na Biały Kamień)

 

B.W.


Polska / Województwo dolnośląskie / Wałbrzych / Komunikacja miejska w Wałbrzychu / Tramwaje wałbrzyskie
Polska / Województwo dolnośląskie / Wałbrzych
bogdanow | 2024-03-15 11:10:14
Artykuł jest uzupełnieniem artykułu